COVID-19 - Ogólnoświatowa akcja psychologiczna
W tym artykule staramy się rozwinąć ekonomię polityczną masowej #histerii. Obserwując tło COVID‑19, badamy masową histerię w przeszłości. Negatywne informacje rozpowszechniane w sposób powtarzalny za pośrednictwem środków masowego przekazu mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie publiczne w postaci efektu #nocebo i masowej histerii. Twierdzimy, że media masowe i cyfrowe w związku z państwem mogły mieć negatywne konsekwencje podczas kryzysu COVID‑19. Wynikająca z tego zbiorowa histeria mogła przyczynić się do błędów politycznych rządów niezgodnych z zaleceniami zdrowotnymi. Chociaż masowa histeria może wystąpić w społeczeństwach o minimalnym wpływie instytucji państwa na jednostkę ukazujemy, że istnieją pewne mechanizmy samonaprawcze i ograniczenie skali wyrządzonych szkód, jak na przykład święte prawo własności prywatnej Jednak masowa histeria może się zaostrzyć i wzmocnić, gdy negatywne informacje pochodzą z autorytatywnego źródła, gdy media są upolitycznione, a sieci społecznościowe sprawiają, że negatywne informacje są wszechobecne. Dochodzimy do wniosku, że negatywne długoterminowe skutki masowej histerii są potęgowane przez wielkość państwa opiekuńczego.
Słowa kluczowe: #masowa histeria, efekt nocebo, infekcja, środki przekazu masowego, media społecznościowe, #zdrowie publiczne, #prawo i #ekonomia, ekonomia polityczna, myślenie grupowe, #kultura strachu, zakażenie emocjonalne, #lęk, polityka błędu, #COVID‑19.